Hélène Zorgt

Met aandacht zorg voor een ieder

Zorgaanbod

Wanneer u genoodzaakt bent om hulp of zorg aan te vragen, is dit een grote stap. U bent zelfstandig en wilt graag de regie over uw eigen leven behouden. Wij begrijpen dit als geen ander! Wij zullen dan ook samen met u kijken welke zorg/hulp het beste aansluit bij uw specifieke zorgbehoeften en hoe en wanneer u deze zorg wilt ontvangen. U heeft daarbij de regie. Wij proberen zoveel mogelijk uw eigen kracht te benutten en streven naar het bevorderen van zelfredzaamheid. Thuiszorg (zorg aan huis) is bedoeld voor mensen die thuis hulp of begeleiding nodig hebben door bijvoorbeeld een ziekte, handicap of ouderdom. Thuiszorg wordt ook wel zorg zonder verblijf genoemd.
Thuiszorg is zorg die bij mensen thuis wordt gegeven. Het kan gaan om persoonlijke verzorging, verpleging en begeleiding, maar ook om huishoudelijke hulp.

Huishoudelijk hulp

Wat kunt u zoal verwachten van de huishoudelijke hulp:

• Schoonmaken en reinigen van de vloeren, wc en bad
  • Ramen lappen
  • Afwassen
  • Koken
  • De was doen en strijken
  • Hulp bieden bij andere taken voor wat het huishouden betreft
  • Verzorging van huisdieren

Heeft u huishoudelijk hulp nodig dan kunt u dit hier direct aanvragen.

Persoonlijke verzorging/verpleging

Onder persoonlijke verzorging wordt alles verstaan wat tot de lichamelijke verzorging hoort. Denkt u hierbij aan:

• Het wassen, tanden poetsen, aankleden, haren kammen en wonden verzorgen;
  • De cliënt uit en in bed helpen of ondersteunen hierbij;
  • Hulp bieden bij het gebruiken van hulpmiddelen;
  • De cliënt hulp bieden bij het eten en drinken;
  • Incontinentie ondersteuning;
  • Klaarzetten en toedienen van medicijnen;

Heeft u persoonlijke verzorging nodig? Deze kunt u hier direct aanvragen.

Individuele begeleiding

Bij individuele begeleiding ligt de focus op alledaagse levensdomeinen zoals het huishouden, werk, gezondheidszorg en sociale activiteiten.  Denk hierbij aan:

• Het doen en bijhouden van uw administratie
  • Sociale contacten leggen en onderhouden
  • Dagbesteding, vrijwilligerswerk zoeken of een opleiding volgen
  • Plannen en vinden van passende (buurt)activiteiten of clubs
  • Boodschappen doen en koken

Heeft u individuele begeleiding nodig? Deze kunt u hier direct aanvragen

Palliatieve zorg

Palliatieve zorg is voor cliënten die in hun laatste levensfase verkeren. Onze medewerkers begrijpen als geen ander dat de zorg voor een naaste die ongeneeslijk ziek is erg zwaar kan zijn. Wij zien het als onze taak om te zorgen dat de laatste levensfase van de cliënt zo comfortabel mogelijk blijft. Samen met u bepalen wij hoe de palliatieve zorg vorm gaat krijgen.

• Kwaliteit van leven behouden en verbeteren indien mogelijk
  • Leven zo comfortabel mogelijk maken
  • Realiseren van de laatste levenswensen
  • Kijken naar lichamelijke, psychische, sociale en spirituele behoeften